ترور ترامپ در پنج شنبه گذشته در حالی نافرجام ماند که با پیش رفتن پرونده این ترور و مشخص شدن هویت ضارب، زوایایی پنهان از ضعف نیروهای امنیتی آمریکا فاش شده است.

مشخص شدن زوایای پنهان ضعف نیروهای امنیتی آمریکا در ترور ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، ضاربی که اقدام به شلیک به ترامپ کرده بود، نه تنها موفق نشد بلکه در اجرای نقشه خود کشته شد، اکنون این گمانه زنی ها وجود دارد که او اما وقتی به بالای ساختمان و مقر مناسب برای شلیک رفته بود هیچ کس متوجه حضورش نشده بود.

برخی از منابعی که بدون ذکر نام ماجرا افشا کرده اند گفته اند جاوش هاولی یکی از سناتورهای آمریکایی در نامه ای به وزیر امنیت داخلی، نوشته است: این که چطور کروکس توانست بدون دیده شدن از سوی نیروهای امنیتی و مقامات خود را به بالای پشت‌ بام برساند و در آنجا با وجود هشدار شاهدان به پلیس و سرویس مخفی به مدت حدود ۲۰ دقیقه قبل از تیراندازی بماند، همچنان محل سوال است.

او در این نامه به الخاندرو مایورکاس نوشت: «افشاگران که از رویداد به طور مستقیم آگاهی داشتند، به من گفتند که تیم امنیتی در واقع ماموران سرویس مخفی نبودند، بلکه از آژانس تحقیقات امنیت داخلی (وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا) بودند».

مدیر سرویس مخفی کیمبرلی چیتل درباره عدم حضور نیروهایش در بالای این ساختمان، ادعا کرد که خیلی شیبدار بوده و ایمن نبوده است.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا که این ادعا متقاعدش نکرده، احضاریه‌ ای صادر کرده تا او را وادار کند در مقابل کنگره سوگند بخورد.

این در حالی است که روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقامات اجرای قانون آمریکا اعلام کرده است که «توماس کروکس» ۲۰ساله، از مدت‌ ها پیش، محل برگزاری کمپین ترامپ را زیر نظر داشته و چندین بار از پهپاد برای بررسی محیط استفاده کرده است.

موضوع دیگری که زوایای پنهان ضعف نیروهای امنیتی آمریکا را نشان می دهد این است که نیروهای امنیتی مسئول حفاظت از ترامپ، نه‌ تنها محیط را با هواپیماهای کنترل از راه دور بررسی نکرده بودند؛ بلکه حتی متوجه حضور ریز پرنده کروکس هم نشده‌ اند. نکته‌ای که بار دیگر انگشت اتهام را به سمت نیروهای امنیتی و ضعف آن‌ها در حفاظت از رئیس‌ جمهور سابق آمریکا، دراز کرده است.

بنا بر گزارش وال‌ استریت ژورنال، کروکس نه‌ تنها از پهپاد استفاده کرده است؛ بلکه برای بررسی دقیق‌ تر با دوچرخه، منطقه را ارزیابی کرده است. پهپاد کروکس در خودروی او پیدا شده است.

پیش‌ از این، شاهدان عینی اعلام کرده بودند که در مورد حضور کروکس، بالای یکی از ساختمان‌ های اطراف محل برگزاری مراسم به نیروهای امنیتی هشدار داده‌اند؛ اما با واکنشی مواجه نشده‌ اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.